Bilmiyorum hiç duymuş muydunuz? Kaderin üstüne bir kader vardır her zaman. Hayat biz kendimi için planlar yaparken öyle yol ayrımları çıkarır ki karşımıza şaşıp kalırız. Bambaşka bir yaşam, bambaşka bir hayat, bambaşka insanlar hepsi birden üzerimize geliyormuş hissine kapılırız. O mükemmel tasarladığımız gelecek planları, bir kaç yıl sonra gitmeyi düşündüğümüz geziler hepsi birden tuzla buz olur. Tüm yaptığımız o planlar hayal kırıklıklarına dönüşür.

CfByf5pUMAAFx0q.jpg

Size hiç oldu mu bilmiyorum ama ben artık yarını bile planlamaya korkar oldum. Çünkü şu bir kaç yılda yaşadıklarımın bana istemediğim halde öğrettiği çok büyük bir gerçek var. Hiçbir şey aslında tam anlamıyla planlandığı, hayal edildiği şekilde gitmiyor. (Belki çok umutsuz bir yazı gibi gelmiş olabilir bu size ama sonunu güzel bir yere bağlayacağım merak etmeyin.)  O yüzden artık planlamayı bıraktım. Hedef koymak dışında gelecekle ilgili senaryolar yamıyorum kafamda. Belki inanmayacaksınız ama kafam o kadar rahatladı ki bunu yaptıktan sonra artık geceleri huzurlu uyuyabilir hale geldim. Gelecekle ilgili bir beklenti içine girmediğiniz de olmadığında üzüleceğiniz bir şey de kalmamış oluyor. Bence denemekte fayda var.

lu-660x330.jpg

Bir de huyumuzdur değişikliklerden hep korkarız. (Bu korkaklar arasında kendimi başa yazabilirim.) Var olan dururken başka bir şeyi yada bir kişiyi almak istemeyiz hayatımıza. Benim de son bir kaç aydır yaptığım gibi aslında. Alıştığım ve bağlandığım şeyleri değiştirmemek adına aslında hayatıma girdiğinde beni çok mutlu edebilecek her şeyi dışarıda bıraktım. Kendimi kapattım. Siz siz olun sakın benim gibi yapmayın. Mutluluğa kapınızı sırf alışkanlıklarınız için kapatmayın. Unutmayın kaderin üstüne bir kader vardır. Siz bir kapıyı kapatırsınız belki ama ardından görmediğiniz on kapı birden açılır. Farkında bile olmadan yepyeni bir hayatın ortasına doğarsınız. Benim size ve aslında bizzat kendime tavsiyem karşınıza çıkan bu fırsattan korkmayın. Değerlendirmeye ve mutlu olmaya çalışın. Hayatın size mutluluk getirmesini dileyin. Farkında olmasak da bazen hayat bizi mutsuz eden şeylerden uzaklaştırmak için yepyeni bir dünyanın kapısını (eğer şanslıysak) açıyor. 

( Uzun  zamandır yazmadığım için paslanmış olabilirim. Kusuruma bakmayın artık. 😀 )

