İnsanlar neden korkar? Ben neden bu kadar korkuyorum? Birkaç yıldır kafamı kurcalayan bir soruydu bu. Neden her şeyden korkuyoruz? Aldatılmaktan, kandırılmaktan, yalnız kalmaktan, ölümden…

  Yıllarca her boş kaldığımda bu saçma soruyu sordum kendime ve kendimce bir yanıt buldum. Kaybedecek ne kadar çok şeyimiz varsa o kadar korkuyoruz. Bir şeylere ne kadar çok bağlandıysak o kadar çok korkuyoruz. Çünkü onlar olmadan hayatta kalamayacağımızı düşünüyoruz. Onlarsız önemsiz bir varlıkmışız gibi hissediyoruz.

   Çevremizdeki eşyalara, şehirlere, insanlara kopmaz bağlarla o kadar bağlıyız ki o bağlar zedelenince kendimizi yüksek bir yerden düşüyormuşuz gibi hissediyoruz.

Sensörlerinizi-Biraz-Gevşetin

  Çevrenizdeki cesur insanlara bakın. Size korkusuz gelen insanları inceleyin. O insanların sizin gibi kopmaz bağlarının olmadığını göreceksiniz.Onların sizin gibi toprağın altında kalın ve derin kökleri yok. Kaybedecek bir birşeyleri olmadığı için özgür ve korkusuzlar.

  Bizse kaybedecek şeyleri olan insanlar…Bu korkuyla hayatını sürdüren belli bir yerde belli bir kalıpta sıkışıp kalmış insanlarız.Hangisi daha iyidir bilmiyorum ama bazen o kökleri olmayan özgür insanlara bakıp imreniyorum.

